Home arrow Home arrow Alexander geeft antwoord
Alexander geeft antwoord
 

Zaterdag sneerde Wouter Bos richting Alexander Pechtold dat die geen grootstedelijke ideeën had. Vandaag ‘slaat’ de leider van de sociaalliberalen terug. Hij weet namelijk wel wat er speelt. In een opiniestuk vandaag in De Volkskrant komt hij met oplossingen. ‘Ik pak Wilders aan’.  En verder komt hij niet.

De PvdA heeft geen verhaal. Of vertelt het niet. Dat klopt. Gaan we ook niet moeilijk over doen. Maar D66 heeft helemaal niks. Het klinkt als een slecht verliezer (en dat is het wellicht ook zo), maar dat Pechtold zelf zegt ‘ik pak Wilders aan’ geeft al aan hoe leeg hij is. Want alleen maar zeggen dat iemand onzin uitkraamt, is niet genoeg. Het gaat nu om je eigen verhaal. En dat heeft hij niet.

Ook Eberhard roept vandaag weer dat Wilders onzin uitkraamt. Dat is ook zo, natuurlijk. Er zijn geen tientallen miljoenen criminele moslims. En daarnaast – nogmaals – beschouw een mens als een mens. Fawaz mag je inderdaad uitzetten – als dat geen Nederlander is. Maar Ahmed van het August Allabéplein is Nederlander. Is Amsterdammer. Is hooguit ‘van Marokkaanse afkomst’, maar daarom niet direct moslim. En moet je Stanley uit Reigersbos (Zuidoost) dan ook uitzetten als die een pakje sigaretten steelt.

En toch. ‘Eén keer zeggen dat Wilders onzin uitkraamt, is voldoende. Je moet er niet een nummertje van maken, anders wordt het net zo leeg als de woorden van Alexander. Eberhard moet zijn eigen verhaal vertellen. Geen koud water meer bij de soep gooien (huwelijksmigratie tegen gaan), opkomen voor emancipatie, vaststellen dat religie een hobby is. Streng en rechtvaardig zijn. Welkom en vriendelijk zijn tegen de welwillende. Hardvochtig tegen de intoleranten. Dat is een goed verhaal. Vertel dat. En laat Wilders en diens vriend, Pechtold, roepen wat ze willen. Neem het ter kennisgeving aan en geef alleen antwoord als hij het woord aan je richt.



Gepost op: 16:24 - 15-06-2009






Reacties op dit bericht (23)




Pechtold is onozel 16:57 - 15-06-2009 | Rapporteer reactie
dat artikel van Pachtold rammelt aan alle kanten.  
Volgens P. werkt wegpoetsen van cultuurverschillen niet, want het zet mensen tegen elkaar op. Het omgekeerde is waar: benadrukken van cultuurverschillen zet mensen tegen elkaar op! En orthodoxe imams voelen zich volgens P. prima bij wepoetsen van cultuurverschillen, maar vrijzinnige moslims niet. Snapt iemand dit nog? En P. is bang voor een opgedrongen meerderheidscultuur. Beste Pechtold: sinds de ontzuiling hebben we een vrijzinnig-liberale meerderheidscultuur in dit land! Youp heeft hem nog het beste omschreven: minister voor spek en bonen.


Eric








dom 17:10 - 15-06-2009 | Rapporteer reactie
Pechtold maakt de klassieke denkfout van multiculturalisten: we zijn allemaal individuen, vrijheid is dat iedereen zijn of haar eigen cultuur kan volgen,  
Maar dat is een leugen: Pechtold cum suis snappen niet dat we een dominante cultuur hebben in dit land, en dat de meeste individuen, met al hun verschillen, deze vrijzinnig-liberale cultuur dragen. Ja, er zijn minderheidsgroepen, maar die schikken zich naar de meerderheidscultuur. Pechtold beseft niet dat met het wagenwijd openzetten van dit land voor andere culturen hij zijn eigen meerderheidscultuur ondergraaft.


Eric








eigen verhaal 17:24 - 15-06-2009 | Rapporteer reactie
inderdaad Marcel, de PvdA moet haar eigen verhaal vertellen, maar helaas zal na de woorden van Wilders de discussie weer over het blonde gevaar gaan. 
De PvdA moet de dominante vrijzinnig-liberale cultuur in dit land als uitganspunt nemen en uitdragen. De PvdA is immers in grote mate de initiator er van. Dat betekent een keihard afscheid nemen van het multiculturalisme. En laat Pechtold nu maar in dezelfde val trappen als waar de PvdA 25 jaar geleden in is gestapt: het onozel verheerlijken van individuele vrijheid, no matter wat de inhoud er van is. Dat is juist wat orthodoxe imams willen!


Eric








gelijk 19:22 - 15-06-2009 | Rapporteer reactie
Eric, 
ik denk dat je vreselijk gelijk hebt


Marcel Duyvestijn








Hoe lang... 20:07 - 15-06-2009 | Rapporteer reactie
.... kunnen we nog doorneuzelen over dit onderwerp?? is dit nou waar het allemaal om gaat in de maatschappij. Mocht deze discussie ooit tot iets komen, wat dan, zijn we dan klaar en de problemen opgelost. 
 
Hebben we niet door dat we nergens heengaan, de discussie polariseert totaal. Wilders demoniseert moslims/marokkanen/whatever, Pechtold cs demoniseren Wilders, en alles daartussen moet zijn bek houden want is multiculturalistisch en probeert alles te smoren onder de kaasstolp. 
 
Ondertussen word het milieu verneukt, is er slecht onderwijs, lopen de snelwegen vol, vergrijzen we,


Martijn Haanen








Code 20:20 - 15-06-2009 | Rapporteer reactie
ik kan geloof ik niet eens meer hoofdrekenen, voer steeds de verkeerde uitkomst van de som in, waarmee mijn typsels lost in cuyberspace raken 
 
jullie missen er niets mee, er komt toch niets zinnigs uit mijn vingers, kan alleen maaer zeggen dat ik schijtziek word van die hele moslim/wilders/marrokanen/ sharia/homos whatever discussie. 
 
 
We draaien collectief door!


Martijn Haanen








Op naar het gesticht! 22:21 - 15-06-2009 | Rapporteer reactie
Beste Martijn, 
Je hebt volkomen gelijk. We moeten proberen aan de krankzinnigheid te ontkomen en onze naasten liefhebben.  
Ik wil met een stapel roddelbladen en een paar jaargangen Voetbal International naar een onbewoond eiland. Om in het jargon te blijven: wie zet me uit?!!


Job van Amerongen








driehoeksredenatie 00:55 - 16-06-2009 | Rapporteer reactie
Wilders is tegen de Islam, Pechtold is tegen Wilders en de Islam is tegen het volledige verliezingsprogramma van d88.


eddy terstall








Helemaal eens 00:59 - 16-06-2009 | Rapporteer reactie
Word ook een beetje gaar van het automatisme om alle problemen in de oude wijken terug te voeren op de religie van die jongens die de sfeer verzieken. Oorzaak en gevolg worden bewust anders voorgesteld dan de werkelijkheid.


Gertjan








PvdA spreekt zich niet uit 12:29 - 16-06-2009 | Rapporteer reactie
zolang de PvdA zich niet wil uitspreken over de Islam, blijft het prijsschieten voor Wilders. Als Wilders waarschuwt voor de sharia, is het dan zo moeilijk voor Van der Laan om te zeggen dat hij ook tegen de sharia is omdat die in strijd is met de Westerse mensenrechten? Of nog beter, laten de moslims in de PvdA zich uitspreken over de sharia. Nu weet je gewoon niet waar de PvdA staat, Marcouch heeft zijn steun uitgesproken voor orthodoxe moslims, vindt je het gek dat er argwaan is? De PvdA heeft het in eigen hand, met alleen Wilders afkraken kom je er niet.


Eric








dahag, van der laan 20:42 - 16-06-2009 | Rapporteer reactie
Dahag, PvdA: 
 
Minister Eberhard van der Laan (Integratie) wil onder strikte voorwaarden voorlopig nog toestaan dat inburgerende vrouwen apart van mannen les krijgen. Ook al is dat in strijd met onze grondwaarde dat vrouwen en mannen gelijk zijn.


de witt








Gescheiden inburgeren... 22:34 - 16-06-2009 | Rapporteer reactie
Gescheiden inburgeren, als dat geen contradictio in terminis is, dan weet ik het ook niet meer. 
Van der Laan zwicht gewoon voor chantage: "oh, die arme vrouwtjes die mogen anders het huis niet uit van hun man". Van der Laan is naief, orthodoxen dwingen zo meer rechten af. Het zal me niets verbazen als het wegblijven een gecoördineerde actie is van die zogenaamd zielige mensen. Van der Laan moet een voorbeeld nemen aan Wilders en een streep trekken, want mensen die gescheiden willen inburgeren, zijn geen aanwinst voor Nederland.  
Geen inburgeringscursus maar een remigratiecursus voor deze groep


Tarak








besmet 22:55 - 16-06-2009 | Rapporteer reactie
Van de Laan voert gewoon al jaren bestaand beleid uit. 
Nix nieuws onder de zon. 
Onze toekomstige keunegin Maxima heeft dat beleid mede goedgekeurd. 
Gevalletje "kosmopolistische" griep. 
Overgewaaid uit Argentinië. 
Dit land is al jàren ziek.


Jan H. Nijhout








inburgering 23:29 - 16-06-2009 | Rapporteer reactie
Je moet gewoon zeggen; niks geen gescheiden inburgering. Gebeurt niet. Klaar.  
 
Ooit in Tunesie vertelden kunstenaars over het gedram en gedreig van iaslamisten in hun land. Ze keken me indringend aan en drukten me op het hart; "geen stap terug. Dat zien ze als zwakte. Geef ze geen vinger. Want ze nemen je hele hand" 
 
Ze keken er zo bezorgd en serieus bij dat ik het goed onthouden heb en verinnerlijkt. 
 
Een ongevraagde bevlogen tip van ervaringsdeskundigen.  
 
Wie zijn wij om ze vanuit ons Disneylandje tegen te spreken...


eddy terstall








Als meer gescheld dan zekerheid van punt 23:59 - 16-06-2009 | Rapporteer reactie
@de heer Terstall 
In Tunesië is het gedram en gedreig, in Nederland hanteren de orthodoxen meestal de taktiek om jezelf als slachtoffer te profileren. Werkt goed bij een Christelijke cultuur, want die hebben nu eenmaal een schuld/boete fetisjisme. En dat varieert dan van die arme vrouwtjes die gescheiden moeten inburgeren, en vrouwen die met een boerka nog wel het huis mogen verlaten... tot kritiek op hoofddoekjes die afgedaan wordt als kritiek op het "moslimRAS" waar zelfs Elatik nog mee komt. Weg met zulke onzin, durf te confronteren, hoe meer gescheld, des te zekerder ben je van je punt.


Tarak








Islamitistische diva's 09:13 - 17-06-2009 | Rapporteer reactie
Gescheiden lokalen accepteren, omdat de vrouwen anders niet op komen dagen op de inburgeringscursus? Pardon? Dit zijn vrouwen die er zelf voor gekozen hebben naar Nederland te emigreren en ze willen zich niet eens aanpassen aan de meest elementaire gewoonten?  
 
En Van der Laan heeft daar begrip voor?  
 
Jammer. Hij had de afgelopen week een goede indruk op me gemaakt, maar zijn opstelling in deze kwestie valt me echt enorm tegen.  
 
Wordt het niet eens tijd dat Nederlandse bestuurders nee leren zeggen tegen de verregaande wensen van die verwende islamistische diva's?


Ozymandias








voorlichtingscampagne 12:30 - 17-06-2009 | Rapporteer reactie
We gaan maar door met de voorlichtingscampagne bij PvdA bestuurders... We schuiven overal en nergens aan om ze uit te leggen wat secularisme, vrijheid en gezond verstand zijn... Blijkt nodig... 
 
Misschien moeten we dat eens op comerciele basis gaan doen...


eddy terstall








Bos antwoord maar overtuigt mij niet 15:40 - 17-06-2009 | Rapporteer reactie
Bos schrijft: 
'Een samenleving waar in alle steden joden keppeltjes kunnen dragen, moslima’s uit eigen vrije wil een hoofddoek kunnen dragen, homo's en lesbo’s openlijk hand in hand over straat kunnen en cabaretiers over alle religies foute grappen kunnen maken' 
Hoofddoeken op dezelfde hoop gooien als zeg homo's en lesbo's, dat is teveel het nietszeggende multiculturele ideaal, Minderheden worden al beschermd door de rechtstaat, dat hoeft Bos niet te herhalen. Ik wil van Bos horen waar de PvdA voor staat, en ik mag hopen dat dit wel homo's en lesbos zijn, maar niet hooddoeken. Durf te kiezen!


Eric








Commercieel, Eddy? 17:08 - 17-06-2009 | Rapporteer reactie
Nou Eddy, 
nooit geschoten is altijd mis. 
Maar ik vrees dat je weinig kans zou maken, bij de huidige partijbestuurders,. 
Van hoog tot laag. 
Niet dat ze vies zouden zijn van duurbetaalde Advies-bureau's, wetenschapsraden, ghost-writers, personal-coaches, die hen in hun vastgerotte mening bevestigen. 
Neuh, 
ga d'r maar vanuit dat de financiële belangen, wederzijds, zwaarder wegen dan enig ethisch besef.


Jan H.Nijhout








Commercieel, Eddy? 17:17 - 17-06-2009 | Rapporteer reactie
Het woordje "zolang" was ik vergeten.


Jan H.Nijhout








slag tussen wensdenken en realiteit 22:08 - 18-06-2009 | Rapporteer reactie
De beste voorspeller van de toekomst is het verleden.  
Bij de ruk naar links jaren zestig zagen we linksextremisme, zoals RAF, Bader Meinhofgroep. Het risico lijkt mij niet denkbeeldig dat dit ook aan rechtse kant kan gebeuren. Politieke verschuivingen (met dit type onbedoelde lastig beheersbare effecten), gebeuren als politieke elite ervoor, maatschappelijke signalen te langdurig hebben genegeerd. Situatie in O.Europa vereist stabiliteit hier. Landen van herkomst van immigranten eisen dat ook!  
Zou een volksraadpleging t.a.v. knelpunten verdere sterke verrechtsing en impasse doorbreken??


R. Windt








Gekrakeel in ander Licht!!!! .... 09:38 - 19-06-2009 | Rapporteer reactie
De diverse leuzen van de Franse revolutie (vrijheid, gelijkheid, broederlijkheid) waren oorspronkelijk louter accenten van éénzelfde ideaal.  
 
Geleidelijk aan zijn dit losstaande idealen geworden in bewegingen die respectievelijk de vrijheid (liberalisme), gelijkheid (socialisme) en broederlijkheid (nationalisme) predikten.  
 
De komst van grote groepen immigranten zorgt net zoals de industriële revolutie en de wereldoorlogen voor een herschikking en heroriëntering van wat mensen als zinvol ervaren.  
Maarten, (b) op 16-06-2009 
 
Fortuynisme=algemeen belang=gecomb. waarden!


R. Windt








wat houdt deze trend in? 09:45 - 19-06-2009 | Rapporteer reactie
Kan iemand mij die rare tekens, die ik meer zie, in reacties verklaren?


R. Windt




Reageren



mXcomment 1.0.6 © 2007-2010 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved


Weblogs

Laatste tweets

Links

Zoeken

RSS